Zbytek, pár kil, tuku spálí svaly?

Začínáte se cvičením? Zamiřte nejdříve sem!
FitRavi
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 08, 2018 12:45 pm

Zbytek, pár kil, tuku spálí svaly?

Příspěvek od FitRavi » úte kvě 08, 2018 12:53 pm

Zdravím, chtěl jsem se zeptat. Měl jsem schůzku se svou budoucí osobní trenérkou. Mám 89kg a 187cm. Chtěl bych se zbavit zbytku kil tuků přes záda, boky, břicho a stehna a nabrat svaly. Nastavila mi ale a doporučila na appce Lifesum nabírání svalů. Tvrdí, že když budu nabírat, svaly tuk postupně sežerou. Ale nedává mi to smysl. Přece když mi svaly narostou budou pod tím tukem schované. Jde mi třeba o abs. Před rokem jsem shodil +-22kg ale teď se to ani nehne a proto jsem si ji domluvil. Jen tomu nerozumím.

Mám nastaveno momentálně podle ní:

Denní příjem 3085kcal
CARB 386g
PROTEIN 154g
FAT 103g

+ mi to počítá ještě spálené kalorie z Fitbit Blaze hodinek. (Tím se teda denní příjem navyšuje ještě více)

Nezdá se mi to. Mohl by mi prosím někdo pomoct a říct jestli je to dobře a poradit?

Děkuju moc

RE: Zbytek, pár kil, tuku spálí svaly?

Od: FitYOU.cz

FitYOU.cz
 

Uživatelský avatar
Honza
Tým FitYOU.cz
Příspěvky: 168
Registrován: ned srp 31, 2014 9:30 pm

Re: Zbytek pár kil tuku spálí svaly?

Příspěvek od Honza » úte kvě 08, 2018 3:33 pm

Ahoj, je pravda, že s více svaly se zbavuje tuku snáze, svaly totiž také spotřebovávají energii. Svaly nejdříve tedy budou schované pod tukem, ale později to bude snazší změnit. S tím počtem kalorií na den si nejsem jistý, ještě záleží jak často cvičíš a jak intenzivně. Pokud hodně často, tak by ten příjem myslím mohl být i větší při nabírání.

FitRavi
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 08, 2018 12:45 pm

Re: Zbytek pár kil tuku spálí svaly?

Příspěvek od FitRavi » úte kvě 08, 2018 5:44 pm

Cvičím 2-3 hodiny ve fitku 4-5x týdně na lekcích LesMills. Takže co je pro mě lepší? Prvně zhubnout, potom nabrat a nebo naopak? A ještě mám jednu otázku. Jak docílit úzkého pasu při nabírání svalů. Půjde to samo? Vůbec tomu nerozumím. Díky moc

Uživatelský avatar
Honza
Tým FitYOU.cz
Příspěvky: 168
Registrován: ned srp 31, 2014 9:30 pm

Re: Zbytek pár kil tuku spálí svaly?

Příspěvek od Honza » stř kvě 09, 2018 2:27 pm

Snazší je nejprve nabrat a potom zhubnout. Úzkého pasu docílíš snížením tělesného tuku, takže při hubnutí, nikoliv při nabírání.

Při nabírání posilováním zádových svalů lze maximálně dosáhnout rozšíření zad (resp. ramen) a dosáhnout tak tvaru trupu do V.

Snad jsem to nyní zodpověděl trochu srozumitelněji.

Uživatelský avatar
Lukáš
Tým FitYOU.cz
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 27, 2014 8:30 pm
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zbytek, pár kil, tuku spálí svaly?

Příspěvek od Lukáš » čtv kvě 10, 2018 10:57 am

Ahoj,

také se zapojím. :) ten princip je v podstatě jednoduchá matematika. Více svalů na těle = větší spotřeba energie. Díky tomu (pokud nezačneš více energie skrz stravu i přijímat) pak snáze docílíš kalorického deficitu a hubneš.

Obézní lidé snáze shodí první přebytečná kila, než kila poslední. Tím, že nabereš svalovou hmotu, opět usnadníš hubnutí. Podívej se i na naši kalkulačku bazálního metabolismu, kde je vidět, že i klidová spotřeba těla je závislá na váze (nehledě na to, jestli jde o svaly nebo tuk, tělo toho prostě musí při vyšší váze více "uživit"). Při cvičení výdej ještě umocníš.

Takže pokud už máš "hlavní" hubnutí za sebou, nyní je opravdu lepší nabrat svaly a pak až se vyrýsovat.

Jinak jestli to dobře chápu, tak v prvním příspěvku píšeš o příjmu předepsaném od instruktorky. To chápu jako příjem stravy (tzn. takové množství kalorií bys měl sníst, proto jsou tam i rozepsané bílkoviny atd.). Pak píšeš o "příjmu" ze spálených kalorií dle hodinek. Spálené kalorie jsou ale výdej. A ta rovnice pak je: Příjem (strava) mínus výdej (pohyb) = Kalorický přebytek nebo deficit

Odpovědět